maandag 3 december 2018

Najaarsdip

Er komen de laatste tijd niet veel berichten van mij. Ik heb even geen nieuwe belevenissen. Het is weer kouder aan het worden. We liggen veel voor de kachel.


Gewoon op de vloer, want de kachel is best heel erg warm. Onze baasjes zijn volgens mij koukleumen, want ze branden de houtkachel erg warm. Ik kan er dus niet voor gaan liggen, maar een stukje er vandaan is ook lekker.

Soms moeten we onze rondjes doen. Stond ik eerst te springen van geluk, nu sta ik langzaam op en sleep mezelf naar buiten. We hebben twee routes, die we lopen. Bazinnetje noemt het de normale ronde en de korte ronde. Daardoor weet ik bij het kruispunt welke kant ik op moet.

Het was pas aan het regenen...niet heel hard en het werd zelfs later nog droog ook, maar Andy en ik hadden echt geen zin om te gaan lopen. Tuurlijk na een nacht slapen, moet je heus wel je behoeftes doen, maar we hadden geen zin in de normale ronde. Dus, Andy trok heel hard aan de riem en liep alvast naar de kant van de korte ronde. Ik hoorde bazinnetje zeggen: "We gaan toch de normale ronde doen?" Ik dacht; Neeeee!! Dus ik liep heel snel achter Andy aan. Daardoor hebben we een korte ronde gehad. Alleen ging die vlieger 's middags niet op. Het was stralend weer en bazinnetje vond dat we nu echt de normale ronde konden doen.

Door alle kou, wind en regen zijn Andy en ik een beetje grieperig. We hebben last van onze oortjes. Dus, Andy likt weer veel aan mijn oren. Ik zei nog; "Doe dat niet als bazinnetje naar ons kijkt!" Maar natuurlijk zag ze het en kreeg ik weer die stomme druppels in mijn oren. Ik vind dat zo naar. Ook hoesten we wat vaker en liggen we lekker in onze mandjes of voor de kachel. We hopen dat we snel weer fit zijn en dat we ook snel weer zon hebben. Ik mis het struinen in de tuin, het blaffen naar iedereen die langs onze tuin loopt en wandelen in het mooie weer. Maar voor nu duik ik weer even met Andy voor de kachel.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Mopperdemopper

De laatste dagen waren nat en koud. Telkens als we naar buiten gingen, ging het regenen. Iedere keer liepen we in de regen. Bazinnetje moest...