woensdag 12 december 2018

Mopperdemopper

De laatste dagen waren nat en koud. Telkens als we naar buiten gingen, ging het regenen. Iedere keer liepen we in de regen. Bazinnetje moest mij helpen om mij langs de plassen te laten lopen. Soms was ik eigenwijs en liep ik toch midden in een plas. Die was best diep, maar niet zo diep dat ik moest zwemmen.

Ik loop niet zo snel als bazinnetje en zeker niet zo snel als Andy. Dus, ze waren vaak aan het mopperen, dat ik zo langzaam ben en dat we nat werden. Wat een gemopper op mij en op de regen. Misschien wel meer op de regen dan op mij.

Bazinnetje houdt niet van regen en kou. Dus, ze vond dat we maar snel moesten poepen en plassen. Door de regen was het ook moeilijk om geuren te herkennen. Soms was ik zelfs een beetje de weg kwijt. Waar moest ik ook al weer lopen? Ook maakte ik de fout om te poepen waar ik niet mag poepen. Bazinnetje besloot om het niet op te ruimen. Het regende zo hard dat het vast weer weg zou spoelen, voordat de kinderen er misschien in zouden lopen.


Ik had in het gras gepoept, dus niet op de straat. Dat doe ik niet. Maar normaal weet ik, dat ik op die grasstrook naast het voetpad niet mag poepen. Alleen door de regen...en omdat ik werd opgejaagd door Andy en bazinnetje, heb ik het wel gedaan. Ik dacht, die ziet dat niet. Maar ja, ik ben natuurlijk de blinde en niet bazinnetje. Dus, was bazinnetje weer aan het mopperen. Nu echt op mij alleen.

Als we thuis komen dan moeten we onze voeten vegen. Dat betekent dat we stil moeten staan terwijl bazinnetje onze poten schoon maakt. Mijn buik wordt dan ook droog gemaakt en daarna het lekkerste van alles, mijn rug word droog gemaakt. Maar dan nog steeds blijven we een beetje nat. Dus, zijn we verplicht om voor de kachel op te drogen. En dat vinden we erg.... Nee, natuurlijk niet! Ik houd van de kachel. De regen vind ik ook niet erg, maar de kachel en de warmte na een wandeling in de regen is toch wel een fijne beloning. Nou ja, naast wat lekkers dat we altijd krijgen na een wandeling.

1 opmerking:

  1. Regen is niet leuk en zeker niet voor jou Toby. Je ziet de plassen water niet en de geurtjes zijn veel minder aanwezig. Gelukkig doet het vrouwtje jullie lekker afdrogen en kunnen jullie fijn voor de kachel gaan liggen. Ja een hondenleven kan soms zwaar zijn.

    BeantwoordenVerwijderen

Mopperdemopper

De laatste dagen waren nat en koud. Telkens als we naar buiten gingen, ging het regenen. Iedere keer liepen we in de regen. Bazinnetje moest...