maandag 19 november 2018

Mandjesdans

Mandjesdans? Ik hoor jullie al denken... wat is dat? Dat is wat Andy en ik doen. Vooral 's nachts
en zonder muziek. Wij gaan 's avonds als onze baasjes naar hun mandje gaan, naar onze eigen mandjes. Die staan boven, wel zo gezellig.

Andy heeft zijn mandje waar hij in gaat liggen en ik heb mijn mandje. Alleen gedurende de nacht wisselen we van mandje. Soms ga ik een tijdje beneden liggen of ik ga Andy irriteren en dan ga ik voor zijn mandje staan. Ik doe dan zo irritant, dat Andy uit zijn mandje gaat en in mijn mandje gaat liggen. Soms gaat Andy naar beneden om bij de voordeur te gaan blaffen. Daarna gaat hij soms beneden liggen. Kortom, we veranderen telkens van mandjes.

Als bazinnetje 's nachts naar de w.c. moet, dan kijkt ze altijd even naar ons of alles goed gaat. Ik weet dat natuurlijk van Andy...ik zie dat niet. Ze ziet ons dan in elkaars mandje liggen. Soms loopt ze naar beneden om te zien of daar een hond ligt als ze één van ons mist. Soms moet Andy 's nachts nog een keer plassen en gaat ze naar beneden met Andy zodat hij in de tuin een plasje kan doen. Dan lig ik bij het naar beneden gaan van bazinnetje in mijn eigen mandje en als ze weer terug komt naar boven lig ik soms in Andy zijn mandje.

Vaak zegt ze 's ochtends daarom ook: "Wat een mandjesdans hebben jullie weer gedaan vannacht!" Tja, het is best fijn om zoveel mandjes in huis te hebben. Het is toch nou éénmaal zo dat verandering van mand een hond lekker doet slapen. Slapen jullie wel altijd in dezelfde mand?


Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Mopperdemopper

De laatste dagen waren nat en koud. Telkens als we naar buiten gingen, ging het regenen. Iedere keer liepen we in de regen. Bazinnetje moest...