maandag 5 november 2018

Klok kijken

Mijn bazinnetje vindt dat ik een verstoorde biologische klok heb. Ik weet niet goed wat dat betekent. Ik kan me nog wel herinneren dat ik vroeger mensen op een klok heb zien kijken. Misschien is het zo iets. Ik kan alleen niets meer zien, en weet ook niet hoe laat het is. Ik zie niet of de zon hoog aan de hemel staat, of dat het donker is of juist licht. Ik zie niets...dus moet ik op mijn gevoel af gaan.

Ik denk soms; ik heb nu zin in een rondje. Dan ga ik naast bazinnetje staan of zitten en kijk haar aan. Of ik ga irritant voor haar voeten lopen, dat is natuurlijk best lastig want voeten zijn al snel overal.
Ik hoop dan dat ze me ziet en ook weet dat het tijd is voor een rondje. Meestal zegt ze: "Het is nog lang geen tijd voor jullie rondje!"

We lopen iedere ochtend, als één van de baasjes fris gedoucht en aangekleed is. Als ik de douche hoor dan ga ik al vast lopen drentelen. Ik weet dat het rondje er aan zit te komen. Soms loop ik wel een beetje in de weg, maar ik kan ze maar beter er aan herinneren dat we uitgelaten willen worden. Straks vergeten ze ons nog eens...niet dat het ooit gebeurd is. Soms gebeurd het iets later dan ik wil, maar vergeten hebben ze ons nog niet.

De middagronde is al wat lastiger. Ik weet niet goed wanneer het middag is. Soms eten de baasjes voor het rondje en soms er na. Soms is bazinnetje alleen en eet ze alleen en dan kan het ook zijn nadat ze gegeten heeft dat ze een rondje loopt. Soms is ze weg en komt ze terug en lopen we meteen een rondje. Vaak is ze gewoon thuis en dan opeens gaan we lopen. Ik weet gewoon niet wanneer het middag is. Daarom loop ik wat vaker naar de baasjes om te checken of we gaan.

De avondronde is nog lastiger....ik heb geen idee wanneer de avondronde is. Deze is meestal voor het eten. Dus, er is geen moment dat ik denk misschien gaan ze binnenkort eten en krijgen wij nu eerst een rondje. Nu wordt het telkens dat we met donker gaan lopen...maar ik zie het niet.

Ik weet wel dat het de avondronde is, omdat we met lampjes lopen. Andy zegt dat we echt voor gek lopen. Hij noemt het stomme kermislampjes. Maar ik denk dat het is, omdat mensen niet zulke goede ogen hebben als wij en zij de lampjes nodig hebben. Ik loop daarom netjes naast bazinnetje zodat het lampje haar helpt de weg te vinden.

Pas mochten de baasjes langer slapen en moesten wij dat ook. Dat vertelde ze me toen we naar ons mandje gingen. Hoe weet ik nou dat ik langer moet slapen. Ik weet alleen dat het wel lang duurde voordat we weer een rondje gingen lopen, maar dat vind ik wel vaker.

Maar goed...ik ga weer even bij bazinnetje zeuren.... Zal het al tijd zijn voor een rondje??




Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Mopperdemopper

De laatste dagen waren nat en koud. Telkens als we naar buiten gingen, ging het regenen. Iedere keer liepen we in de regen. Bazinnetje moest...