maandag 9 juli 2018

Plaspauze

We zijn weer in Hongarije. Dit keer gingen we met de auto...niets vreemds...ook Andy ging mee...niet vreemd....met bazinnetje...ook niet vreemd. Alleen nu ging baasje niet mee, dat was raar. In plaats van baasje ging heldin mee. Weten jullie nog mijn blog over Plons! in het zwembad en dat ik gered werd door heldin. Nou, zij ging mee met ons in de auto naar Hongarije. Dat was dus anders aan de reis.



Verder was de reis net als anders. Andy en ik op de achterbank. Af en toe een stop om te plassen en ook wat drinken. Eten willen we niet. Wat lekkers willen we natuurlijk wel altijd. Dat krijgen we dan ook bij iedere stop. Iets om even op te kauwen.

Bij een stop moesten heldin en mijn bazinnetje heel nodig plassen. Ze gingen snel de auto uit en kwamen daarna best snel weer terug. Bazinnetje was daarna een beetje boos en verdrietig. Dus, toen ze rondjes met ons liep om ons te laten plassen moest ik het verhaal even horen.

Ze was naar de auto terug gelopen, nadat ze snel even was gaan plassen...op de één of andere manier gaat dat sneller dan bij ons. Ze gaat een gebouw in en komt er even later weer uit. Toen ze terug liep kreeg ze van een jongeman het verwijt dat ze ons in de auto had gelaten...en dat met het warme weer!

Bazinnetje was een beetje verbaasd geweest, want ze vertelde dat ze echt niet lang was weggeweest. Ik vond ook dat ze best snel weer terug was en het was nog steeds lekker koel in de auto, doordat de airco de hele tijd had aan gestaan. Ze kreeg de indruk dat de jongeman vond dat ze niet goed voor ons zorgde en dat ze ons nooit in de auto hadden mogen laten.

Nou, ze zorgt echt wel goed voor ons. Ze let altijd goed op dat we het niet te warm hebben en ook mogen we niet te lang over het asfalt lopen, ondanks dat ik daar geen last van heb. Ze zorgt dat we genoeg water drinken met warm weer. We mogen niet te lang in de auto liggen. Ook mag Andy niet in de auto liggen als de deur open staat en het warm weer is, ondanks dat hij dat het liefste doet. Ik mag ook niet eens in de zon liggen, want dan moet ik er uit. Eigenlijk is ze altijd heel bezorgd om ons.

Bazinnetje vertelde dat er soms hondjes door hun baasje achter gelaten worden in de auto en dat de hondjes door de hitte bezwijken. Dat er nu mensen zijn, die al boos worden als je je hond even in de auto laat zitten om snel even te gaan plassen. Toen ik het verhaal zo aan hoorde van mijn bazinnetje dacht ik alleen: "Waar bemoeien mensen zich mee? Ze kennen ons toch niet? Mijn bazinnetje liet ons echt geen uren in de auto?"

Ik moet zelfs bekennen dat het koeler in de auto was, dan tijdens het rondje om te plassen. By the way...ik doe veel langer over plassen, want ik moet aan alles ruiken voordat ik een plasje doe. Volgens mij doet bazinnetje dat niet eens en is ze veel eerder klaar dan wij.

Jammer,  dat mensen nu anderen beoordelen terwijl ze de situatie niet kennen. Ik had al gezegd dat ze de jongeman moest aanwijzen...kon ik eens flink naar hem blaffen...maarre...laat mijn bazinnetje met rust! Ze zorgt echt wel goed voor ons! Ga liever hondjes helpen die worden geschopt, geslagen, verwaarloosd, niet fatsoenlijk te eten krijgen of wat dan ook. Die hondjes zijn er helaas nog te veel.

Nou, ik ga maar eens de tuin bewaken...doe ik vandaag nog eens wat nuttigs.


1 opmerking:

  1. Nou Toby en Andy, weet zeker dat jullie bazinnetje heeeel goed met jullie omgaat, en dat die mnan te snel geoordeeld heeft. Fijne vakantie in Hongarije.

    BeantwoordenVerwijderen

Mopperdemopper

De laatste dagen waren nat en koud. Telkens als we naar buiten gingen, ging het regenen. Iedere keer liepen we in de regen. Bazinnetje moest...