vrijdag 27 juli 2018

Kippetjes

Onze buurman heeft kippetjes. Deze zijn nog jong en ze zijn de wereld aan het ontdekken. Ze gaan buiten hun eigen tuin op zoek naar vertier. Soms lopen ze buiten ons hek. Dan houden we ze goed in de gaten.

Kippetjes zijn goed te ruiken. Daarom hebben Andy en ik afgesproken dat ik een paar keer blaf als ik merk dat ze buiten ons hek lopen. Dan kan Andy ze in de gaten houden. Hij heeft mij namelijk verteld dat hij ze graag wil gaan vangen als ze in onze tuin durven te komen.

Zo was er van de week een kippetje bij ons in de tuin, maar Andy was te laat om het kippetje te vangen en de kip verdween tussen de planken van ons hek. Ik heb het niet gehoord, maar Andy vertelde mij dat.

Daarom sta ik vaak op de uitkijk voor mijn vriendje.


Ik rook en hoorde het geritsel van een kippetje en blafte een paar keer. Toen kwam Andy om het te controleren. 


Samen hielden we het kippetje in de gaten. Alleen was deze een wandeling aan het maken langs onze tuin. Dus, kon Andy ze niet vangen.

Vandaag hoorde ik onze baasjes met elkaar praten. Ze waren erg boos op Andy. Hij had een kippetje gedood. Ik dacht nog.... gedood? Hoezo? We zouden het kippetje toch alleen maar vangen? Ik had niets gemerkt...ik lag lekker te slapen. Andy had het kippetje in het achterste gedeelte van de tuin gezien en was er op af gegaan. Hij had hem gedood! Waarom? Ik dacht dat ik moest helpen met vangen. Nou, ik voel me nu wel gebruikt. Andy is gewoon op roverspad geweest al die tijd. Ik heb daarom besloten om hem niet meer te helpen. Als hij een moordenaar wilt zijn, dan doet hij dat maar zijn eentje.

Nu, moest mijn baasje naar de buurman met het trieste nieuws dat zijn kippetje dood is.


Baasje heeft hem nu neergelegd voor de vos. Misschien kan die hem vanavond dan maar komen opeten. De laatste tijd heeft hij ook geprobeerd om kippetjes te doden. Dat hoorde ik mijn baasjes tegen elkaar vertellen. Dan heeft de dood van het kippetje toch nog zin gehad. 

1 opmerking:

  1. Ach ja Andy het mag niet kippetjes doodmaken. Maar het is wel de natuur en ze lopen in jullie tuin en die wil je beschermen. Ook een foutje van de buren, die moeten ook zorgen dat hun kippetjes niet weg kunnen. Denk dat het vrouwtje het wel netjes met de buren geregeld heeft. Poot van Joy

    BeantwoordenVerwijderen

Mopperdemopper

De laatste dagen waren nat en koud. Telkens als we naar buiten gingen, ging het regenen. Iedere keer liepen we in de regen. Bazinnetje moest...