woensdag 25 juli 2018

Esculaapslang

In Hongarije komen verschillende slangen voor. Nu hebben wij al een paar slangen in de tuin gehad. Ik zie ze niet en ze ruiken ook niet zo sterk, dat ik het weet wanneer ik een ontmoeting met een slang heb. Andy daarentegen ziet wel goed.

Zo was Andy wat aan het struinen in de tuin bij deze struiken.


Opeens schrok een slang enorm van Andy en Andy van de slang. De slang schoot weg en kroop langs het hek naar de buren. Dit vertelde bazinnetje. Andy was ondertussen nog steeds op zoek naar de slang. Hij heeft geblaft en geblaft. Hij vond het eng, maar wilde wel onze tuin verdedigen tegen deze onwelkome indringer.

Omdat Andy eventjes had gemist dat de slang al was vertrokken, bleef hij de hele middag op wacht zitten, liggen en staan. Hij hield alles scherp in de gaten... toen wel. De slang hebben we niet meer terug gezien.

Bazinnetje vertelde me dit alles, want ik wist niet waarom Andy zo aan het blaffen was en waarom hij niet met mij wilde spelen. Ze heeft de slang gezien, maar was te laat voor een foto. Daarom hebben we een foto van de slang even terug gevonden op internet.


De slang is een esculaapslang. We noemen hem Karel. Hij kan 2 meter worden...en deze was ongeveer zo groot. Karel was dus groter dan ik...nou ja...qua lengte dan. Ik hoop maar dat hij geen hondjes eet, anders moet Andy echt zorgen dat hij niet meer in de tuin komt. Andy overziet het toch allemaal net iets beter dan ik.


2 opmerkingen:

  1. Het is maar goed dat de slang weer weg is. Krijgt Andy ook weer rust. En jij Toby....goed ruiken....als je een slang ruikt dan ga maar gauw naar het vrouwtje. Mijn vrouwtje heeft een vriendin die 7 maanden per jaar in Hongarije is. Ik niet, maar zij is er vaak geweest. Ik ben pas 5 maanden en wil niet in een bench zitten. Moet er niet aan denken. Ben in een bench helemaal van Cadiz naar Benidorm gegaan. Nooit meer hoor. Was blij dat ik mijn nieuwe vrouwtje zag. Veel plezier nog in Hongarije en wacht weer op jullie volgende blog. Fijne dag en een knuffel van Joy.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik ben helemaal van Bulgarije naar Nederland en toen Duitsland gegaan. Ik moest ook in een bench...maar ik vind een bench niet erg. Ik zie toch niets, dus als het maar zacht ligt dan vind ik het al goed. Andy houdt niet van een bench...daar hebben we ook over geschreven in een blog.
      Wat zijn een mazzelaars dat we lieve bazinnetjes hebben gekregen.
      Fijn dat je ook mijn blog leest Joy...mooie naam trouwens.

      Groetjes, Toby

      Verwijderen

Mopperdemopper

De laatste dagen waren nat en koud. Telkens als we naar buiten gingen, ging het regenen. Iedere keer liepen we in de regen. Bazinnetje moest...