woensdag 18 juli 2018

Hagedissen en een slang

Terwijl ik ziek was, was Andy een boefje. Ik hoorde alles vanuit mijn mandje, maar ik was te ziek om uit mijn mandje op te staan om Andy te vergezellen tijdens zijn strooptochten.

Op een middag had Andy een slang ontdekt bij de regenpijp. Ik was samen met bazinnetje binnen en we hoorde Andy blaffen. Hij ging zo te keer... hij hield niet meer op. Dus, bazinnetje ging naar buiten en zag dat hij naar een slang aan het blaffen was. De slang was niet heel groot en zat verstopt achter de regenpijp. Andy moest van bazinnetje de slang met rust laten. Alleen hoorde hij haar niet door zijn eigen geblaf.

Er werden lekker hondenkoekjes aan geboden...Andy reageerde niet. Er werd geroepen dat hij in zijn mand moest...Andy ging niet. Uiteindelijk werd hij aan zijn nekvel naar binnen gebracht. Hij moest verplicht in zijn mand. Andy was die dag erg tegendraads en ging telkens toch uit zijn mandje en ging naar de slang om tegen de slang te gaan blaffen. Daarom werd Andy wederom in zijn mand gedirigeerd en moest de deur naar buiten dicht. Ik hoorde Andy naar de deur gaan en hij was boos...heel boos dat de deur dicht zat en hij niet naar buiten kon.

Bazinnetje heeft daar een foto van gemaakt.


Op een andere dag, het ging toen wat beter met mij, was ik buiten. Ik kon Andy alleen niet vinden. Ik hoorde dat hij op het grind bij de auto was...maar waar? Hij vertelde me dat hij op zoek was naar een hagedisje. Mijn vriendje vindt het leuk om achter hagedisjes aan te rennen.

Oja, één hagedisje was niet snel genoeg..oeps. Maar de meeste hagedisjes zijn sneller dan Andy en ook slimmer. Ze doen net of ze onder de wiel van de auto kruipen en rennen dan snel verder. Die domme gans...uhhh...Andy ligt dan een middag lang gefocust te kijken of hij het hagedisje nog kan vinden.

Bazinnetje en ik hebben hem meerdere malen verteld dat het hagedisje daar echt niet meer zit. Maar toch kon Andy het niet laten om daar de hele middag onder de auto te liggen wachten op een teken van leven.


Oja, dat hagedisje, die is ondertussen naar de begrafenis geweest van zijn neef...die niet snel genoeg was. Ik ben benieuwd welk dier binnenkort de aandacht krijgt. Misschien kan ik dan wel weer mee doen. Toch leuk om een gezamenlijke hobby te hebben. Maarre...ik dood geen andere dieren..dat vind ik dan weer zielig. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Mopperdemopper

De laatste dagen waren nat en koud. Telkens als we naar buiten gingen, ging het regenen. Iedere keer liepen we in de regen. Bazinnetje moest...