donderdag 21 juni 2018

Op het huis passen

Baasjes gaan nog wel eens allebei weg. Dat vinden wij niet zo leuk. Het liefst willen wij altijd baasje of bazinnetje in de buurt hebben. Andy vertelde dat toen ik er niet was, hij helemaal alleen op het huis moest passen. Dat vond hij echt verschrikkelijk. Hij blafte dan de hele tijd. Zelf als bazinnetje weer terug was dan was hij nog steeds overstuur dat ze weg was geweest. Nu is Andy wel blij dat we tenminste samen thuis zijn en samen op het huis passen.

Voordat baasje of bazinnetje het huis verlaat hebben ze een ritueel. De laatste die weg gaat die zegt: "Gaan jullie goed op het huis passen?" Duh... tuurlijk. Wat moeten we anders doen?
Dan krijgen we ook een kauwstaafje. Daar kunnen we de tijd mee doden als ze weg zijn.
Vaak zeggen ze nog hoe lang ze ongeveer weg blijven. Stel dat ze lang weg blijven en zelfs met een ronde niet thuis zijn. Dan vertellen ze ons ook dat we tussendoor worden uitgelaten door iemand anders.

Meestal gaan we dan liggen slapen als ze weg zijn. Ik ga niet altijd meteen op mijn kauwstaafje bijten, die bewaar ik meestal even.


Soms mis ik bazinnetje best wel. Ik praat heus wel met Andy, maar bazinnetje is toch mijn rots in de branding....en als ze dan weg is...tja, dat vind ik best lastig. Ik mis vooral haar geur. Dus, ik zoek dan altijd haar sloffen of een paar schoenen. Dan sleep ik 1 schoen of slof mee naar mijn kussen en dan ga ik er naast liggen. Door de geur van haar zweetvoeten is ze toch een beetje bij me.

Andy vind dat raar en pest me er soms ermee. Hij vind het stom dat ik de geur van zweetvoeten lekker vind. Nou, ik ga hem toch ook niet pesten als hij weer een tijdje op de uitkijk staat, omdat hij echt hoopt dat ze snel naar huis komen. Ik ben dan misschien hartstikke stekeblind, maar ik weet heus wel dat hij daar voor het raam staat te kijken of ze al komen.

Bazinnetje vertelde me net dat ze zometeen ook weer even weg moet. Gelukkig is ze er wel met de rondes...niet dat we daar zin in hebben...maar dan weet ik dat ze niet te lang weg is. Dat is fijn!
Vinden jullie hondenvriendjes het ook zo naar als jullie baasjes weg zijn? Of zijn wij de enige honden die dat niet zo leuk vinden?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Mopperdemopper

De laatste dagen waren nat en koud. Telkens als we naar buiten gingen, ging het regenen. Iedere keer liepen we in de regen. Bazinnetje moest...