woensdag 20 juni 2018

Geen zin in rondjes

Iedere dag doen we dezelfde rondjes. Normaal vinden we dat leuk. Alleen de laatste tijd hebben Andy en ik allebei weinig zin om een rondje te lopen. Vandaag is het warm en doe ik er extra lang over. Gisteren was het kouder en had ik ook geen zin. Ik doe wel enthousiast als ik hoor dat bazinnetje zegt dat we een rondje gaan doen...maar ben ik buiten dan denk ik...ik wil weer naar huis.

Andy loopt meestal voorop, maar nu heeft hij ook geen zin om te lopen. Dus, bazinnetje moet ons beide aansporen om mee te lopen. Dat vindt ze niet leuk en ze zegt geregeld dat we geen rondjes gaan doen als we niet meer normaal gaan lopen. Maar we hebben rondjes wel nodig. We willen toch niet de hele tijd in de tuin poepen en plassen. Ik ben bang dat ik dan telkens in onze eigen poep stap.

Andy heeft een boterham gevonden, die de kinderen weg hebben gegooid in de bosjes. Dus, daar waar de boterham is, daar loopt Andy dan te treuzelen en te zoeken naar de boterham. Hij mag die van bazinnetje niet eten. Straks wordt hij er ziek van. Zijn we de heg waar de boterham ligt voorbij, dan loopt hij een stukje normaal....maar daarna gaat hij toch weer treuzelen. Hij heeft ook geen zin in rondjes lopen.

Iedere avond om 18:00 doen we een rondje, maar als we toch later zijn...bijvoorbeeld om 19:00 dan wil Andy geen rondje meer lopen. Baasjes moeten extra hun best doen om Andy van het kussen of uit zijn mandje mee te trekken. Ik weet niet waarom hij de avondronde alleen nog precies om 18:00 wil doen. Ik heb het hem wel gevraagd, maar hij wordt dan een beetje boos op mij en wil niet zeggen wat er aan de hand is. We doen daarom de avondronde nu telkens heel kort. Baasjes hebben geen zin om hem langer mee te sleuren. Soms is het echt mee sleuren... want mijn maatje zet gewoon zijn poten in het zand.

Rondjes lopen zijn dus nu even niet ons ding. Gelukkig heeft bazinnetje gezegd dat we binnenkort weer naar ons huis in Hongarije gaan. Daar hoeven we geen rondjes te doen. We kunnen dan achter in de tuin in het afgezette veldje onze behoeftes doen. Ik kijk er naar uit. Ik wil gewoon geen rondjes doen...ken je dat? Dat je gewoon even geen zin hebt? Ik zit nu gewoon even in de fase dat ik geen zin in rondjes heb. Heb jullie soms ook gewoon even geen zin om iets te doen?


Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Mopperdemopper

De laatste dagen waren nat en koud. Telkens als we naar buiten gingen, ging het regenen. Iedere keer liepen we in de regen. Bazinnetje moest...