vrijdag 8 juni 2018

Hoog gras

We lopen iedere dag dezelfde rondjes. Handig voor mij, omdat ik precies weet waar ik moet lopen. Handig voor Andy, omdat hij niet van verrassingen houdt. Alleen de laatste tijd irriteer ik me aan het rondje. Niet aan het rondje zelf......prima rondje....de afstand is goed... nee, aan het gras waar wij mogen poepen en plassen.

Het gras is hoog...heeeel erg hoog. Ik verdwijn er in....en dat is niet fijn, omdat ik dan mijn oriƫntatiepunt kwijt raak. Ik durf niet het hoge gras in te lopen, maar ik moet daar wel ergens mijn behoeftes doen. Daarom zoek ik heel langzaam langs de kant of er ergens een plekje is waar ik mijn kont kan laten zakken om te gaan poepen.

Tussen het hoge gras zitten beestjes...soms vervelende vliegen, muggen of torren. De laatste tijd word ik iedere avond gecontroleerd, omdat er ook teken zijn. Gisteravond had mijn bazinnetje er twee gevonden. Die moesten er uit. De tekentang werd gepakt....maar waar was de teek ook al weer? Ik wilde het wel vertellen...maar ik wist niet hoe...bovendien vond ik het kroelen eigenlijk ook wel lekker.

De tekentang van ons is met een lusje. Die wordt om de teek gedaan en dan trekt bazinnetje die er uit...tenminste...bij poging nummer...


Onder mijn kin, tussen de witte haren zat een teek...die was lastig te vinden...maar ook te verwijderen. Er werden een aantal haren meegetrokken. Gelukkig heb ik wel veel haren en is het geen probleem.

Kijk...hier zat dat lelijke beestje....tussen die witte haren.



Maar goed...die zijn er weer uit. Alleen moet ik nog steeds door het hoge gras gaan lopen...hoe gaan we dat toch oplossen. Thuis wordt door baasje het gras kort gehouden en kunnen we makkelijk door het gras lopen....maar tijdens het rondje wordt het lastiger. Wie moet ik vragen om het gras te maaien? Nou, daar zal ik eens over nadenken vanavond als bazinnetje ons weer gaat controleren. Lekker dat geaai, gepluk en gekroel... ik heb zin in vanavond.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Mopperdemopper

De laatste dagen waren nat en koud. Telkens als we naar buiten gingen, ging het regenen. Iedere keer liepen we in de regen. Bazinnetje moest...