maandag 7 mei 2018

Ontsnappen

We zijn op vakantie! Hoe fijn is het dat? Ik ben een blij hondje. Heerlijk de hele dag in de tuin rond snuffelen en weer eens naar wat andere honden en mensen blaffen.

Na een lange reis kwamen we aan bij het huis in Hongarije. Ik heb lekker in de tuin gesnuffeld. Onze baasjes waren druk in het huis. De stofzuiger ging aan en de vloer werd natgemaakt. Ze deden van alles. En toen moesten we naar binnen, in onze mandjes gaan liggen. Zij gingen even bij mensen langs.

Andy en ik waren het daar niet mee eens. We blaften en blaften. De ramen stonden open vertelde Andy. Dus mijn maatje had een plan gemaakt. We zouden gaan ontsnappen door het raam. Alleen denkt mijn grote vriend niet goed na voordat hij iets doet. Dus, hij sprong eerst op een bank die bij een raam staat, vervolgens controleerde hij of het raam goed openstond en ook de luiken aan de buitenkant. Dat was het geval. Toen ging hij springen. Hij vergat even voor het gemak dat de baasjes geen muggen en vliegen naar binnen wilde hebben en de hor voor het raam er nog voor zat. Deze ging stuk door de sprong. Oja, Andy had ook niet goed nagedacht over de hoogte. Hij klaagde daarna over zijn achterpootje.

Door deze actie was mijn maatje wel lekker buiten. Ik vertelde hem dat hij dan wel de deur open moest maken en mij ook naar buiten moest laten. Ik ga namelijk niet uit ramen springen. Dat is niet wat ik leuk vind. Alleen de deur ging niet open. Hoe hard we ook blafte, de deur bleef dicht. Andy bleef buiten en ik bleef binnen. Dat hadden we toch anders bedacht.

Onze baasjes hoorde ons blaffen en toen kwam baasje er aan. Die was niet heel blij door Andy zijn capriolen. Hij werd weer naar binnen gebracht. Het raam werd gesloten en ons baasje heeft ons boos toe gesproken. We moesten in onze mandjes. Vervolgens ging baasje weer weg. Plan was duidelijk mislukt.

Heel veel later kwamen de baasjes weer naar huis. Wij gingen naar buiten om een plasje te doen en daarna gingen we allemaal naar onze mandjes en hebben we geslapen. Alleen heeft Andy nog steeds wat last van zijn pootje. Voortaan moeten we misschien toch beter gaan luisteren naar onze baasjes. Of we moeten beter nadenken voordat we een plan gaan uitvoeren.

Okay, nog even een foto zodat jullie kunnen zien uit welk raam Andy is gesprongen.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Mopperdemopper

De laatste dagen waren nat en koud. Telkens als we naar buiten gingen, ging het regenen. Iedere keer liepen we in de regen. Bazinnetje moest...