vrijdag 4 mei 2018

Kip of Kalkoen

Door de titel van dit blogje zou je denken dat het over eten gaat, maar dat is niet waar. Het gaat over mijn speeltje, waar ik ook heel graag mee speel. Hier in huis noemen ze mijn speeltje kip, maar eigenlijk is het een kalkoen. Waarom mijn speeltje kip wordt genoemd dat weet ik niet. Het maakt mij niet uit hoe het heet, want ik ben hartstikke stekeblind en ik weet niet of het er uit ziet als een kip of een kalkoen. Als ik er op kauw dan gaat het piepen, maar of het piept als een kip of een kalkoen dat weet ik niet.

Ik ben de hele week weer druk aan het spelen. Overal liggen speeltjes en het liefst sleep ik ze mee naar mijn kussen in de gang. Pas gleed bazinnetje bijna uit over aap, want die lag nog midden in de woonkamer. Die was ik even vergeten mee te nemen.

Andy heeft geen zin om te spelen met de speeltjes. Hij ligt liever in zijn mand of volgt bazinnetje door het huis. Dus, speel ik alleen of met bazinnetje. Ook heb ik een nieuwe tijdverdrijf. Ik sleep mijn brokjes uit mijn etensbak en eet het ergens anders op. Als ik niet gestoord wordt tijdens het eten, dan is het brokje weg. Alleen soms bedenk ik weer wat anders en dan kan het zijn dat mijn brokjes nog ergens liggen. Dan wordt het uiteindelijk voor mij weer een leuk spelletje...zoek het brokje. Alleen weet ik vaak niet of Andy het al stiekem heeft opgegeten. Kortom, ik ben druk...heel druk... met spelen.

Nou, ik ga weer naar buiten, want ik moet de tuin ook nog in de gaten houden. Straks loopt er een hond langs waar we niet tegen geblaft hebben.

Oja, nog even een foto van mij met kip of kalkoen. Fijn weekend en geniet van het mooie weer.




Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Mopperdemopper

De laatste dagen waren nat en koud. Telkens als we naar buiten gingen, ging het regenen. Iedere keer liepen we in de regen. Bazinnetje moest...