vrijdag 25 mei 2018

Onweer

Ik heb al eerder geschreven over de angsten van Andy. Andy is bang voor vuurwerk, onweer, harde knallen, eigenlijk alles wat een knallend geluid maakt. Nu we mooier weer hebben, kan het soms ook gaan onweren. Dat vind Andy toch afschuwelijk. Hij kruipt dan weg op de bank. Ohhh, we mogen niet eens op de bank. Kijk eens hoe zielig Andy is!


Gelukkig snappen onze baasjes dat Andy bang is en dan mag hij soms wel even op de bank. Hij kruipt ook vaak weg in een hoekje naast de bank.

Als het 's nachts onweert dan gaat hij naast het bed bij bazinnetje liggen. Nee, we mogen niet in hun bed en eigenlijk mogen we ook niet op de slaapkamer komen. Maar wederom proberen onze baasjes dan niet boos te worden. Mijn maatje is namelijk erg bang en door die angst vergeet hij soms de regels. Bazinnetje legt dan een hand op Andy zijn rug en probeert hem dan te troosten. Soms valt ze in slaap met de hand bungelend uit bed. Soms kruipt mijn vriendje dan maar weg in een hoekje. Tot de onweer voorbij is. Dan gaat hij gewoon weer in zijn mandje liggen.

In het huis in Hongarije past hij onder het bed. Hij kruipt dan stiekem onder het bed en blijft daar net zo lang liggen tot de onweer voorbij is. Vorig jaar hadden we bezoek en was de deur naar de slaapkamer van de baasjes gesloten. Hij kreeg wel de deur van de logeerkamer open en kroop toen onder het bed van de logees. Bazinnetje hoorde dat. Zij ging heel voorzichtig de logeerkamer binnen en pakte Andy onder het bed vandaan. Er is wel iemand wakker geworden van de logees. Wie? Dat weet ik niet. Andy mocht toen wel weer onder het bed bij de baasjes gaan liggen. Tja, als dat hem helpt.

En ik? Tja, ik vind alles prima. Vuurwerk, onweer of harde knallen het maakt mij niet uit. Ik word er niet warm of koud van. Ik blijf gewoon liggen waar ik lig. Ik vind het alleen zo rot voor mijn beste vriendje. Ik zou willen dat ik hem dan kon troosten, maar hij wil alleen maar naar bazinnetje. Eigenlijk is dat ook beter, kan ik gewoon door maffen.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Mopperdemopper

De laatste dagen waren nat en koud. Telkens als we naar buiten gingen, ging het regenen. Iedere keer liepen we in de regen. Bazinnetje moest...