vrijdag 6 april 2018

Vriendje

Het wordt mooier weer. Ik lig vandaag dan ook telkens in het zonnetje buiten. Heerlijk vind ik dat.
Ook tijdens de rondjes komen we steeds meer hondjes tegen. Gelukkig ook onze vriendjes.

Eén van onze vriendjes is Lucky. Het is ons buurhondje. Nog kleiner dan ik. Vroeger was het de beste vriend van Andy. Altijd moesten ze spelen als ze elkaar zagen. Soms kwam Lucky zonder baasjes in de tuin met Andy spelen. Dan waren ze allebei niet zo alleen.

Alleen toen ik er bij kwam, ging het niet zo goed. Andy werd jaloers als Lucky mij aandacht gaf. Lucky werd boos op Andy als Andy niet aardig deed. Zo moesten we langzaamaan weer aan elkaar wennen. Dat hebben we gedaan tijdens een speelmomentje in de tuin.

Als we elkaar nu op straat ontmoeten, dan wil Lucky als eerste even mij begroeten. Even snuffelen en neusje neusje doen. Andy blijft dat wel lastig vinden,. Zij waren tenslotte dikke vrienden, maar nu is het mijn beste vriend.

Lucky is nu een beetje verdrietig. Hij woont in een huis met meerdere mensenvriendjes. Hij krijgt veel aandacht. Alleen nu is één van de mensenvriendjes overleden. Lucky is nu heel verdrietig. Dat heeft bazinnetje ons verteld. Wij hebben Lucky nog niet ontmoet, maar als we hem gaan ontmoeten...dan gaan we extra aardig doen tegen hem. Hij heeft zijn hondenvriendjes nu ook extra nodig.

Kijk, dit is ons vriendje Lucky. Wat een gekke foto, vinden jullie ook niet?



Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Mopperdemopper

De laatste dagen waren nat en koud. Telkens als we naar buiten gingen, ging het regenen. Iedere keer liepen we in de regen. Bazinnetje moest...