woensdag 11 april 2018

Ik ga iets opbiechten

Ik zal eens heel eerlijk zijn en jullie iets opbiechten. Ik durf in huis niet over alle soorten vloeren te lopen. In het huis waar ik nu woon, ga ik alleen naar de keuken, woonkamer en de gang.

In de keuken krijgen we natuurlijk af en toe wat lekkers en is de deur naar buiten, naar de tuin. Ik kom graag in de woonkamer. In de woonkamer staan onze mandjes en ook de speelgoedmand. Dat is een fijne ruimte waar we vaak in de avond allemaal verblijven. In de gang beneden en boven kom ik ook. Boven staan ook mandjes en beneden een kussen en onze drink- en voerbakjes. Ook is er een deur naar buiten, voor onze rondjes. Dat zijn dus allemaal belangrijke ruimtes.

In deze ruimtes zijn de vloeren van steen. Net als buiten, maar dan gladder. Ik kom niet in de ruimte beneden waar een w.c. is. Dat is een rare ruimte en de vloer is warm. Dat vind ik zo'n raar gevoel aan mijn pootjes. Ook boven is er een ruimte met een stenen vloer, die warm wordt. Nu wordt deze vloer niet warm als het zomer is, maar toch ga ik nooit deze ruimte in. Er is hier ook niets te vinden wat ik nodig heb. Ik houd niet van die vloer...hoe kan die nu warm zijn terwijl de andere vloeren koud zijn?

Boven zijn er nog meer ruimtes waar ik niet kom. Daar ligt geen stenen vloer, maar iets van hout of zo. Als je er over loopt dan hoor je tik-tik-tik-tik. Ik hoor het wel eens als Andy die ruimtes binnen gaat. Ik ga wel voor de deur wachten tot bazinnetje weer uit die kamer komt. Ik weiger naar binnen te gaan. Ook in deze ruimte is er niets voor mij te vinden. Niets eetbaars, geen lekker mandje, helemaal niets. Dus, eigenlijk hoef ik niet mee die kamers binnen te gaan. Ik mag sowieso niet in de slaapkamer komen, die heeft ook de tik-tik-tik vloer. Daar ga ik echt niet op lopen.

Andy durft wel overal te lopen. Ook over de warme vloer. Hij vindt het zelfs lekker en gaat er soms ook even liggen. Meestal zijn we dicht in de buurt van bazinnetje, dus we zijn vaker in de woonkamer of keuken. Dat zijn wel goede ruimtes. Gelukkig maar, want ik ben graag bij bazinnetje in de buurt.

Kijk, zo zitten we samen een blog te schrijven. Soms zit ik op de tafel er bij...en soms zit ik naast mijn bazinnetje. Gezellig hè?


Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Mopperdemopper

De laatste dagen waren nat en koud. Telkens als we naar buiten gingen, ging het regenen. Iedere keer liepen we in de regen. Bazinnetje moest...