woensdag 25 april 2018

Herinneringen

Als Andy en ik in onze mandjes liggen of buiten in het zonnetje. Dan hebben we het wel eens over de goede oude tijd. We wisselen dan grappige of juiste zielige verhalen uit. Vandaag zal ik jullie een zo'n herinnering vertellen.

Ik was met baasje en bazinnetje in Hongarije in het andere huis. We waren al dagen in de tuin. Opeens zeiden onze baasjes: "Gaan jullie mee in de auto?" We waren zo blij en verrast dat we allebei het hek uit rende naar de auto, die buiten de tuin geparkeerd stond. Alleen Andy sprong zonder moeite in de auto...alleen ik...ik belandde in de greppel naast de auto. In mijn enthousiasme ben ik niet in de richting van de auto gelopen en heb mij niet op de stemmen van mijn baasjes geconcentreerd.... Nee, ik ben gerend en opeens kwam ik een ongeveer een meter lager uit.
Gelukkig was het een droge greppel. Ik was alleen nog steeds enthousiast en luisterde niet naar het commando "Stop." Ik liep in de greppel door en door en door.... tot ik gevangen werd door mijn baasje, die in de greppel was gesprongen om mij te vangen. Toen ik deze herinnering met Andy aan het ophalen was, moest hij weer lachen. Hij vond het zo grappig dat ik compleet de verkeerde kant op liep. Ik kan er zelf gelukkig ook om lachen.

Andy vertelde vervolgens over een herinnering in de tijd dat ik nog niet bij baasjes woonde. Andy houdt van auto's en hij sprong altijd in de auto als er een deur open ging. Of het nu de achterklep is om in de kofferbak te komen, of de achterdeur of de voordeur zodat hij lekker op de achterbank of stoel kon bivakkeren. Nee, hij sprong zelfs in de auto toen de motorkap omhoog ging.
Ik vroeg hem dan ook verbaasd: "Zit daar dan ook een plekje in waar je lekker kan zitten?"
"Nee, antwoordde Andy, het is waar de motor van de auto zit en je kan daar niet zitten...maar hey, dat wist ik toen nog niet. Ik wilde gewoon lekker in de auto!" Hij vertelde me dat de motor gelukkig niet warm was, maar daarna letten onze baasjes altijd op dat Andy gewoon op de juiste plaats in de auto gaat. Bovendien stapt Andy in alle auto's. Geen auto is veilig voor hem. Kwam er bezoek dan moesten ze bij het wegrijden even kijken of er geen Andy in de auto was gesprongen.
Zo gek is Andy op auto's.

Ik heb gehoord dat bazinnetje zelfs een foto van Andy heeft toen hij op de motor sprong.
Deze plaatst ze natuurlijk ook even, zodat jullie dat kunnen zien. Ik zie het wel voor me.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Mopperdemopper

De laatste dagen waren nat en koud. Telkens als we naar buiten gingen, ging het regenen. Iedere keer liepen we in de regen. Bazinnetje moest...