vrijdag 2 maart 2018

Ziek of niet?

Vanmorgen, toen ik nog lekker in mijn mandje lag te slapen, werd ik wakker door kotsgeluiden. Ik hoorde dat Andy probeerde over te geven. Hij was ziek. Mijn maatje voelde zich niet lekker. Dus, kwam bazinnetje naar mijn vriendje om te kijken hoe het met hem ging. Nadat hij had overgegeven, mocht hij even naar buiten. Bazinnetje heeft zijn toen zijn kots opgeruimd en we konden weer verder slapen.

Toen baasje al weg was en bazinnetje ook uit haar mandje ging, moest Andy weer overgeven. Dus zorgde bazinnetje weer voor Andy. Ruimde alles op. Ging douchen en aankleden. Daarna gingen we een frisse neus halen. Het heeft wel geholpen..die frisse neus. Gelukkig hoeft mijn vriendje niet meer over te geven. Hij is wel moe, maar voelt zich verder goed. Dat vind ik wel fijn.

Waarom moest hij nou overgeven? Tuurlijk, hij eet tijdens het rondje altijd de ontlasting op van andere honden. En er ligt best veel...dat ruik ik heus wel. Hij eet niet alles tegelijk...maar wel iedere keer een beetje. Ook eet hij de boterhammen van de kinderen die ze niet opeten, maar in de bosjes gooien. Soms is er iets weggegooid en moet het uitgelikt of opgegeten worden. Mijn vriendje eet altijd alles wat hij denkt dat eetbaar is. Eigenlijk is zijn maag gewoon goed getraind door alles wat hij onderweg eet. Dus, waarom hij nu vanmorgen zo ziek is geweest, dat is mij ook een raadsel.

Hopelijk heeft hij geen hondengriepje onder de leden. Want dan kan het zijn dat hij mij nog aan steekt. Ik doe het daarom maar weer eens rustig aan...gewoon lekker chillen. Soms alleen en soms met mijn maatje. Eigenlijk vinden we het grote kussen allebei heerlijk liggen. Het delen er van vinden we alleen niet fijn...maar soms willen we toch wel samen op het kussen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Mopperdemopper

De laatste dagen waren nat en koud. Telkens als we naar buiten gingen, ging het regenen. Iedere keer liepen we in de regen. Bazinnetje moest...