maandag 5 maart 2018

Houdini-Andy

Ik heb al eerder geschreven dat Andy net Houdini is. Hij kan en wil altijd ontsnappen. Nu ik er ben is mijn vriendje daar minder mee bezig. Ik zou hem namelijk enorm missen als hij weg is.

Toen hij net bij de baasjes was, vond hij het allemaal spannend. Hij moest beneden in zijn mandje slapen en zijn nieuwe baasjes lagen 's nachts boven te slapen. Andy vond dat echt niet leuk! Dus, hij stond telkens naast het bed van onze baasjes. Die wilde dat niet. Daarom hebben ze een bench neergezet en daar gingen ze hem overdag in laten wennen. 's Nachts moest hij daar in gaan slapen. Maar als de deurtjes dicht gingen, raakte Andy in paniek. Hij zorgde altijd dat hij uit de bench ontsnapte. Hij drukte dan tegen een deurtje en kroop via de ontstane ruimte naar buiten.

Bazinnetje is best slim. Ze heeft toen met touwtjes de deurtjes dicht gemaakt. Er was nu helemaal geen ruimte meer voor Andy om naar buiten te kruipen. Toch, drukte hij net zo lang tot er weer een ruimte ontstond om naar buiten te kruipen.

De baasjes hebben toen een hartige woordje met Andy gepraat. Hij mocht vanaf die tijd altijd in een mandje boven op de overloop gaan slapen. In de slaapkamer mogen wij niet komen. Wij hebben onze eigen mandjes om in te slapen. Dat zijn de regels in dit huis. Ik vind het eigenlijk best een goede regel.

Maar Houdini-Andy heeft nog meer ontsnappingen gedaan. Vroeger is hij vaak door de heg stiekem weggelopen. Dus, hebben mijn baasjes een hek geplaatst. Toen het hek er stond, vond Andy toch weer een mogelijkheid. Hij klom over het hek en liep weg. Ook vindt hij altijd een mogelijkheid om onder een hek door te kruipen. Ons baasje heeft er toen voor gezorgd dat weglopen echt niet meer mogelijk is. Andy heeft toen deze strijd verloren. Zien jullie dat? Zelfs in de hoek zit er nog een hek waar we niet over heen kunnen.


Mijn baasjes hebben heel decadent (pff...moeilijk woord) een vakantiehuisje in Hongarije. Ook hier moest een hek geplaatst worden voor Andy. Een Andy-proof hek. Maar ook voor de honden, die daar los lopen. We kunnen nog wel naar de honden blaffen, maar er is wel een hek om ons te beschermen.

Alleen toen ik voor het eerst mee mocht naar het vakantiehuisje in Hongarije, bleek dat ik wel onder het hek door kon. Dat hebben Andy en ik samen uitgevonden.  Mijn maatje is iets groter en dikker. Daardoor lukte het Andy echt niet. Andy vertelde mij waar ik moest proberen om onder het hek door te kruipen. Ons bazinnetje was net even weg gegaan en ik ben haar zo achterna gerend. Toen is bazinnetje wel een beetje boos geworden op ons. Op die weg waar ik liep, rijden ook auto's. Ze was een beetje bezorgd, dat ik misschien onder een auto zou komen. Daarom hebben mijn baasjes daar ook dingen veranderd. Nu kunnen Andy en ik niet meer onder het hek door. Er over heen lukt ook niet. Zo zag het hek er uit tijdens mijn ontsnapping. Echt, eronder door was heel gemakkelijk.


Okay, hier hebben ze dus ook gewonnen. Andy en ik zijn een goed team. We gaan gewoon weer op zoek naar mogelijkheden om te ontsnappen. Niet omdat we weg willen. Natuurlijk niet, we hebben het hier prima naar ons zin. Nee, gewoon omdat het kan!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Mopperdemopper

De laatste dagen waren nat en koud. Telkens als we naar buiten gingen, ging het regenen. Iedere keer liepen we in de regen. Bazinnetje moest...