woensdag 28 maart 2018

Ik ben er weer!

De afgelopen dagen waren raar. Het leek hier af en toe een blafwedstrijd. Bazinnetje heeft deze glansrijk gewonnen, maar nu is het weer klaar. Andy en ik zijn de honden in dit gezin en wij nemen het gewoon weer over.

Het was ook raar, omdat baasje ons telkens uit liet. Hij heeft zijn eigen tijden en loopt niet op de tijden dat we gewend zijn. Bovendien zei baasje ons zondag dat we nu wel erg in de war zijn. De klok zou verplaatst zijn. Tja, dat is natuurlijk helemaal raar. Als je de klok ergens anders neerzet dan hoeven wij toch niet opeens op andere tijden te gaan lopen? Dus, wij liepen niet onze rondjes wanneer ik dat wilde. Meestal weet ik heel goed wanneer het tijd is voor de rondjes.

Wat ook erg raar was dat bazinnetje op de tijden, dat we normaal naar boven in ons mandje te gaan liggen en de baasjes in hun mandje liggen, ze ging rond lopen. Ze ging helemaal niet in haar mandje. Ze bleef in de woonkamer en liep veel rond. Ik ben lekker in mijn mandje boven gebleven. Ik heb gewoon mijn slaap wel nodig. Andy werd er heel onrustig van en is dan weer boven gaan slapen in zijn mandje. Dan weer in de woonkamer en ook wel weer in de gang beneden. Ik was hem telkens kwijt. Daarom had ik maar besloten....iedereen doet maar waar hij zin in heeft, maar ik wijk niet af van mijn gewoontes. Straks weet ik niet meer of we dag of nacht hebben. Ik ben natuurlijk hartstikke stekeblind en ik heb het nodig om in een ritme te zitten. Ik zie niet of het dag of nacht is. Bij mij is het altijd nacht.

Dan gebeurde er nog iets raars. Baasjes kregen een nieuwe mand voor in de woonkamer, een bank of zo. Maakt mij niet uit. Ik zie het niet. Het is niet mijn mand. Er was wat onrust door verplaatsingen en geritsel van verpakkingen. Dus, ik bleef lekker op mijn plekje in de gang. Alleen Andy haat veranderingen. Hij vertelde mij dat de bank anders is. Tuurlijk ik ruik ook wel dat er iets anders geurt, maar dat maakt mij niet uit. Andy wel. Andy ziet natuurlijk dat het er anders uit ziet. De hele avond wilde hij in een bepaald mandje liggen en hij keek alleen nog maar naar de nieuwe bank.
Gek werd ik van Andy. Hij was maar aan het klagen over veranderingen. Dat alles maar anders gaat. Wat een zeur! Wat maakt het uit. Zolang we maar onze eigen mandjes hebben, dan boeit dat toch niet?

Nee, ik baal meer van mijn rondjes...die moeten altijd op dezelfde tijdstippen. Dat is belangrijk. Zal vandaag weer eens extra mijn best doen om de rondjes op het juiste tijdstip te laten plaatsvinden. Ik heb zo mijn maniertjes...het gaat mij lukken.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Mopperdemopper

De laatste dagen waren nat en koud. Telkens als we naar buiten gingen, ging het regenen. Iedere keer liepen we in de regen. Bazinnetje moest...