woensdag 28 februari 2018

Ik ga los!

Ondanks dat het koud is, vind ik wandelen nog steeds heerlijk om te doen. Ik heb gelukkig een dikke bontmantel aan. Wel een diervriendelijke bontmantel! Mijn eigen haren beschermen mij wel tegen de kou. Ik hoef dus geen jasje aan. Mijn bazinnetje heeft het heel erg koud. Die heeft wel een jas nodig, en een sjaal en handschoenen en soms ook een muts. Andy heeft het ook wat kouder. Alleen heeft hij een hekel aan een jasje. Hij denkt dat hij niet kan lopen met een jas aan en staat stil. Hij gaat niet meer voor of achteruit. Dus, daarom geen jas voor hem. Hij rent deze dagen wat meer op onze rondjes.

Mijn bazinnetje heeft het koud, maar ik moest van haar onder een dekentje...leuk voor de foto!
Nou, ik vind het veel te warm.

Op mijn rondjes doe ik dus lekker rustig aan. Ik vind het heerlijk om overal te snuffelen. Of het nu warm of koud is. Ik ga gewoon in mijn eigen tempo. Op dit moment vind mijn bazinnetje me dus een beetje te langzaam. Soms trekt ze een beetje aan de lijn en zegt ze: "Dreutel, kom je nou?" Maar ik doe waar ik zin in heb.

Als ze te veel trekt en ik echt geen zin in haar gezeur heb, heb ik daar nu een oplossing voor. Houdini-Andy heeft mij dat een keer ingefluisterd. Hij weet precies hoe je het beste kan ontsnappen. Op het moment dat één van mijn baasjes aan de hondenlijn trekt, ga ik mijn voorpoten naar beneden en ook mijn kopje gaat richting de grond. Op die manier trekken ze het tuigje wat ik om heb, over mijn kop. Het gaat altijd allemaal heel snel. Ik ben dan los! Geen tuigje en hondenlijn meer. Ik stap dan lekker rond zonder dat er iemand zegt wat ik moet doen. Dat ziet er dan zo uit.




Nou, denken jullie vast dat ik dat eng vind. Ik ben misschien dan hartstikke stekeblind en weet niet waar ik loop, maar ik vertrouw er nog altijd op dat mijn baasjes voor mij zorgen en natuurlijk ook mijn blindengeleidehond Andy. Dus, ik stap dan vrolijk rond. Tot mijn baasjes mij weer in mijn tuigje terug doen. Ik weet wel dat het misschien veiliger is, maar ik vind het zo leuk om mijn baasjes te foppen. Dat leer ik natuurlijk allemaal van de echte deugniet Andy.



Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Mopperdemopper

De laatste dagen waren nat en koud. Telkens als we naar buiten gingen, ging het regenen. Iedere keer liepen we in de regen. Bazinnetje moest...