woensdag 31 januari 2018

Speelgoed

Het is een saaie regenachtige dag vandaag. Ik lig dan het liefst in mijn mandje of voor de houtkachel. Lekker warm! Maar soms heb ik wel zin om te spelen. Met Andy of met mijn baasjes. Bazinnetje heeft vanmorgen een poging gedaan om te spelen met me, maar pffff...vandaag heb ik geen zin. Ik lig liever. Lekker een beetje luieren.

Andy en ik hebben een mand vol speelgoed. De meeste van ons speelgoed zijn knuffels. Gewoon door bazinnetje gekocht bij de kringloop, gewassen en kapot gemaakt door Andy. Andy sloopt eerst de ogen eruit, soms volgen de oren, neus en ledematen. Ik probeer de leukste knuffels te redden..hoe? Door er op te gaan zitten!


Tuurlijk houd niemand dit vol...ook ik niet. Dus, worden er knuffels gesloopt en weer nieuwe gekocht  door bazinnetje. Af en toe krijgt bazinnetje ook knuffels van andere mensen, maar de meeste worden voor een klein prijsje gekocht.

Ik heb een lievelingsknuffel....en hij heet aap. Aap heeft geen ogen meer. Maar ik kan zo leuk alleen met aap spelen. Gewoon in de bek nemen en heen en weer draaien met mijn koppie. Ik voel dan wel dat aap tegen mij aan komt...maar hij kan gelukkig niet ontsnappen. Aap is ook handig voor het touwtrekken. Ik doe dat met mijn baasjes of met Andy. Hoe? Gewoon door een poot van aap in mijn bek te houden en dan pakt Andy of mijn baasjes een andere poot en dan trekken maar. Kijken wie er het sterkst is. Andy wint meestal. Ik vermoed dat mijn baasjes mij soms laten winnen, maar eigenlijk hoop ik gewoon dat ik veel sterker ben.

Kijk hier speel ik alleen met aap.




Zielig hè, dat ie geen oogjes meer heeft? Ik vind het wel fijn, ben ik niet de enige blinde in dit huis.
Nou, ik ga weer lui in mijn mandje liggen...pfff...geen puf vandaag. Zijn jullie wel druk vandaag??

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Mopperdemopper

De laatste dagen waren nat en koud. Telkens als we naar buiten gingen, ging het regenen. Iedere keer liepen we in de regen. Bazinnetje moest...