woensdag 17 oktober 2018

Herfst

Mijn bazinnetje zegt dat het herfst is. Volgens mij is dat niet helemaal zo. Ik denk dat het zomer is. We zijn nog veel buiten. Normaal is het in de herfst toch koud en gaat het heel vaak regenen?

Ik moest even wennen aan de weg waar we over heen lopen. Die voelde anders. Het was bobbelig en ik gleed soms een beetje weg. Mijn bazinnetje zei telkens als we daar liepen: "Eikels!" Ik dacht de eerste drie keer nog dat ze aan het schelden was op mensen, die misschien daar in de buurt zouden zijn.  Ook al hoorde ik niemand. Maar toen begreep ik dat ze mij wilde waarschuwen voor eikels op de grond. Dat is de reden dat ik wat raar loop. Gelukkig zijn er al veel mensen over heen gelopen en is het beter te lopen. Alleen aan de zijkant bij het gras, daar loop het nog niet lekker. Dus, ga ik ergens anders wel in het gras plassen.


Ook zeggen onze baasjes, dat we een mooie blauwe lucht hebben en de bomen beginnen te verkleuren en dat de kleuren zo mooi zijn. Tja, het zal wel. Ik zie het niet.


Ik vind het wel lastig om mijn weg te vinden tussen alle bladeren. Andy moet daarom af en toe op mij wachten. Normaal weet ik heus wel wanneer ik op het gras loop en waar ik dan mag poepen. Nu moet ik iets langer zoeken. De rondjes duren nog weer langer. Maar dat is niet erg, want het is mooi weer. 

Het knisperen van de bladeren vind ik ook leuk klinken onder mijn pootjes. Ik loop soms extra langzaam over de blaadjes om te luisteren naar de geluiden. Ook weet ik precies waar de baasjes lopen, zij maken nog meer geluid met hun grote voeten.  

Heerlijk wat een weer! Ik geniet nu enorm van het weer en de heerlijke nieuwe geuren van de zomer...of is het toch herfst? 


Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Mopperdemopper

De laatste dagen waren nat en koud. Telkens als we naar buiten gingen, ging het regenen. Iedere keer liepen we in de regen. Bazinnetje moest...