woensdag 29 augustus 2018

Gevaarlijke situaties

Als we bij andere op bezoek gaan of gewoon ergens in een nieuwe omgeving zijn, dan ga ik er van uit dat mijn baasjes goed op mij letten. Ik vind het heerlijk om lekker te gaan struinen. De omgeving verkennen. Het liefst in tuinen die omheind zijn. Ik weet dan dat ik niet verder kan lopen en dat mijn baasjes, terwijl ze met andere mensen zitten te kletsen, mij heus wel in de gaten houden.

Ik vind tuinen met veel gras, bomen en struiken heerlijk. Soms vergeten mijn baasjes dat ik mijn tuigje nog om heb, meestal doen ze die wel af als we ergens zijn. Met zo'n tuigje kan het zijn dat ik vast kom te zitten in een struik of heb ik ruzie met een grote tak, die toevallig op de grond ligt waar ik rond loop. Ik ontdek de heerlijke geuren in de tuin. Vaak de geuren van planten en gras, maar soms ook van het hondje dat daar woont.

Als mijn baasjes vinden dat ik te vaak in gevaarlijke situaties ben geweest, dan moet ik verplicht op schoot zitten. Nu vind ik op schoot liggen echt wel fijn, maar niet als er veel te ontdekken is. Ik moet dan luisteren naar al die saaie verhalen, die de mensen aan elkaar vertellen. Nee, laat mij maar lekker lopen, dan slaap ik 's nachts ook lekkerder.

Zo liep ik in een tuin waar ik een heuveltje op kon lopen. Dat is toch altijd weer goed voor de conditie en goed voor de lijn. Ik merkte dat de wind steeds meer door mijn haren ging hoe meer ik de top van de heuvel bereikte.

Alleen vonden mijn baasjes de heuvel niet zo leuk. Waarom dat weet ik niet?! Ze hadden het over een gevaarlijke situatie. Ik merkte dat ik via de zijkant naar boven kon lopen. Maar als ik via een andere kant naar beneden ging dan werden mijn baasjes onrustig. Zij vonden het niet fijn en schreeuwde zelfs een keer dat ik niet verder mocht lopen. Iedereen was in rep en roer. Ik heb me toen een beetje gedraaid en ben toen verder gelopen.

Volgens mij viel het allemaal reuze mee met de gevaarlijke situatie. Ik heb gevraagd aan bazinnetje om een paar foto's te plaatsen van de situatie. Ik stond dus boven op de heuvel en zij stond beneden. Nee, ik sta niet op de foto, want ze waren allemaal in de stress om mij te behoeden voor een val. Nou, volgens mij viel dat allemaal wel mee. Wat vinden jullie? Was het echt gevaarlijk of viel het mee en was er stress voor niets?




1 opmerking:

  1. Toby fijn dat je niet naar beneden gesprongen of gevallen bent. Beter eerst een cursus kat volgen die komt op zijn pootjes. Pfff gelukkig goed afgelopen.

    BeantwoordenVerwijderen

Mopperdemopper

De laatste dagen waren nat en koud. Telkens als we naar buiten gingen, ging het regenen. Iedere keer liepen we in de regen. Bazinnetje moest...